Click here to close now.

Welcome!

Cloud Expo Authors: Liz McMillan, Pat Romanski, Carmen Gonzalez, Kathy Thomas, Lori MacVittie

News Feed Item

Première mondiale : I-NEW présente l'innovant « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », le système de télécommunication le plus petit au monde, au Mobile World Congress 2013 à Barcelone

-- Une technologie révolutionnaire va être célébrée en avant première au Mobile World Congress qui a lieu du 25 au 28 février 2013 à Barcelone, en Espagne (Hall 5, Stand 5H36).

-- Une révolution dans la technologie de la télécommunication mobile : banques, assureurs, entreprises de médias et chaînes de magasins de vente au détail, la technologie tournée vers l'avenir I-NEW permet aux entreprises de démarrer un réseau mobile virtuel très rentable avec seulement 10 000 clients.

MATTERSBURG, Autriche et BARCELONE, Espagne, 25 février 2013 /PRNewswire/ -- I-NEW de Mattersburg, Autriche, un des leaders du marché mondial de la technologie du réseau virtuel, va célébrer une première mondiale lors du Mobile World Congress tenu à Barcelone du 25 au 28 février 2013 (Stand I-NEW, Hall 5, stand numéro 5H36). Grâce à son révolutionnaire « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », I-NEW présente le système de télécommunication le plus petit au monde lors du salon de technologie mobile de renommée mondiale. Alors que d'autres fournisseurs ont besoin de salles de serveur immenses remplies d'une technologie complexe, I-NEW compile l'intégralité de la technologie exigée pour un opérateur de réseaux mobiles virtuels (MVNO, Mobile Virtual Network Operator) dans un système qui tient dans un seul rack. « Cela ne s'était jamais vu », a déclaré le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrivant le grand bond technologique que cela représente. « En plus des services de téléphone notre Mini-boîte contient tous les composants importants du système : la facturation, la messagerie, le marketing mobile, le self-care (gestion autonome du client) et les transactions mobiles, et tout ceci dans l'espace le plus petit possible. »

Système tout en un révolutionnaire : les entreprises avec seulement 10 000 clients peuvent désormais opérer un réseau virtuel mobile très rentable.

Cette technologie révolutionnaire sera présentée pour la première fois au stand de I-NEW à Barcelone (Hall 5, Stand 5H36). « Ce produit laisse place à un modèle d'entreprise complètement nouveau, » explique un membre désigné du conseil et actionnaire de I-NEW, Boris Nemsic, ex-PDG de Telekom Austria, alors qu'il décrit l'avantage concurrentiel de ce système. « Nous ouvrons de nouvelles frontières : les banques, magasins discounts, fournisseurs d'énergie, assureurs, marques de mode, entreprises de média, clubs de sport ou fabricants de voiture disposant de groupes-cible importants ou de nombreux clients peuvent désormais offrir leurs propres services mobiles. À l'aide de notre technologie révolutionnaire, il est possible d'opérer un petit réseau virtuel mobile très rentable. C'est quelque chose qui, auparavant, en raison de l'absence d'une technologie économique, viable et de mise en place rapide, était impossible. » I-NEW s'est spécialisée dans la technologie des opérateurs de réseaux mobiles virtuels qui n'ont pas leurs propres réseaux mobiles mais qui disposent de l'infrastructure nécessaire d'autres fournisseurs.

Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels : des évènements à grande échelle tels que les Jeux Olympiques ou les Championnats du monde sont considérés comme de nouveaux dossiers d'analyse.

Désormais, I-NEW va plus loin : pour les Jeux Olympiques, les Championnats du monde et d'autres évènements importants, il est possible de créer des réseaux mobiles adaptés. Nous appelons ce système l' « Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels (MVNO on Occasion) », a indiqué M. Nemsic. « Un appel à Pékin entre deux européens ne va plus coûter 4,30 EUR par minute mais 5 centimes. »

« Ce qui manquait jusqu'à maintenant c'était la diversité des marques et les niches », voici comment le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrit la situation. « Nous avons été capables de réduire les coûts d'investissements pour la totalité de l'infrastructure de l'Opérateur de réseaux mobiles virtuels de 50 %, et encore plus avec la réduction de coûts de la Mini-boîte. Grâce à notre technologie innovante, les couts d'exploitation des fournisseurs en télécommunication peuvent être maintenus à un niveau très faible, et l'empreinte écologique, grâce à la faible consommation d'énergie, est bien plus petite que pour des systèmes comparables. Alors que l'industrie des télécommunications fait face à de gros problèmes, c'est un argument de poids. Désormais les entreprises de seulement 10 000 clients peuvent être très rentables, alors que les mêmes systèmes peuvent aussi servir des millions de clients. Cela peut être atteint dans un délai record de seulement quelques mois. »

Les gros opérateurs de réseau virtuel mobile dépendent de la technologie I-NEW dans le monde entier : de Virgin Mobile en Amérique latine, à Mosaic Telecom aux États-Unis, en passant par Skinny en Nouvelle-Zélande.

VIRGIN Mobile Amérique latine au Chili et plus récemment en Colombie dépend de la technologie I-NEW. « L'offre de services centralisés de I-NEW a interpellé VIRGIN Mobile, » a signalé Jim Glass, directeur technique de VIRGIN Amérique latine. « La plateforme I-NEW est évolutive et offre la capacité d'entrer sur de nouveaux marchés plus rapidement que nos concurrents. » La technologie et le développeur de logiciel innovant autrichien, dont les bureaux se trouvent en Colombie, au Chili, en Hongrie et dont un centre d'exploitation se situe en Nouvelle-Zélande, est en passe de devenir l'une des entreprises les plus performantes et les plus prisées dans ce secteur en pleine expansion. Vodafone Allemagne, Egypt Telecom, Serbian Telenor, Saudi Telecom, Z-Mobile Kosovo, Mosaic Telecom USA, Lemontel Cyprus, Leo Namibia, et Skinny Telecom Nouvelle-Zélande dépendent déjà de la technologie I-New et offrent à leurs clients des services et des applications sur mesure.

ENTEL au Chili sélectionne I-NEW en tant que Facilitateur de réseaux mobiles virtuels (MVNE, Mobile Virtual Network Enabler) pour servir Falabella, une marque de magasin au détail régionale importante.

ENTEL, leader du marché chilien dans l'industrie de la télécommunication a récemment sélectionné I-New comme partenaire Facilitateur de réseaux mobiles virtuels. « La stratégie d'ENTEL est d'opérer nos entreprises de commerce de gros dans un environnement technologique complètement indépendant de nos opérations au détail. L'architecture totalement intégrée de I-NEW et la richesse fonctionnelle apportée par leur solution sont devenues les meilleures options pour mettre en œuvre notre stratégie d'entreprise, » a annoncé Rafael Fuste, directeur commercial Opérateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. « Nous déployons actuellement l'infrastructure de notre Facilitateur de réseaux mobiles virtuels pour servir ENTEL et nous appuierons les opérations des clients Opérateurs de réseaux mobiles virtuels de ENTEL au Chili et dans toute la région, » a ajouté Joaquin Molina, directeur général Amérique latine.

Falabella, principal groupe de vente au détail dont les opérations s'effectuent au Chili, en Argentine, en Colombie et au Pérou, sera le premier Opérateur de réseaux mobiles virtuels à lancer ses services sur le Facilitateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. Jose Miguel Torres, directeur général de Falabella Movil a commenté : « nous apporterons de la valeur ajoutée à nos clients clients grâce à l'offre de services mobiles différenciée et intelligente. La choix de I-NEW comme partenaire technologique expérimenté et extrêmement flexible est fondamental dans notre réussite. »

Mini-boîte en tant que serveur d'application : des possibilités illimités pour la technologie tournée vers l'avenir d'I-New.

Les experts du secteur sont convaincus : un marché de milliards de dollars est en train de se développer très rapidement. Le développement technologique innovant d'I-NEW comme le système « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte » peut être employé de très nombreuses façons, comme par exemple sous forme de serveur d'application. Thomas Polak, actionnaire principal d'I-New et directeur du conseil de surveillance, commente cette stratégie : « Cela peut inclure le SaaS (Software as a service – logiciel en tant que service) et le concept machine to machine, M2M, qui seront deux sujets importants de l'avenir. Premièrement, nous nous sommes clairement concentrés sur l'Amérique latine, où nous construisons ensemble des plateformes avec nos clients comme VIRGIN. Dans deux pays, le Chili et la Colombie, nous avons établi des succursales et nous sommes devenus, après à peine un an, le leader du marché en Amérique latine. De plus, nous élargissons nos opérations européennes, où la demande est en augmentation. Nous recevons actuellement au moins deux demandes par jour du monde entier. Notre direction a prouvé que ses innovations technologiques de premier plan peuvent être un moteur de croissance au niveau mondial. Ce modèle d'entreprise est très intéressant car I-NEW peut, avec la croissance respective des abonnés de ses clients, générer un flux de trésorerie élevé. »

More Stories By PR Newswire

Copyright © 2007 PR Newswire. All rights reserved. Republication or redistribution of PRNewswire content is expressly prohibited without the prior written consent of PRNewswire. PRNewswire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@CloudExpo Stories
Modern Systems announced completion of a successful project with its new Rapid Program Modernization (eavRPMa"c) software. The eavRPMa"c technology architecturally transforms legacy applications, enabling faster feature development and reducing time-to-market for critical software updates. Working with Modern Systems, the University of California at Santa Barbara (UCSB) leveraged eavRPMa"c to transform its Student Information System from Software AG's Natural syntax to a modern application lev...
Today, IT is not just a cost center. IT is an enabler and driver of business. With the emergence of the hybrid cloud paradigm, IT now has increasingly more capabilities to create new strategic opportunities for a business. Hybrid cloud allows an organization to utilize multi-tenant public clouds, dedicated private clouds, bare metal hosting, and the associated support and services for the right use cases through an on-demand, XaaS model. This model of IT creates tremendous opportunities for busi...
Hosted PaaS providers have given independent developers and startups huge advantages in efficiency and reduced time-to-market over their more process-bound counterparts in enterprises. Software frameworks are now available that allow enterprise IT departments to provide these same advantages for developers in their own organization. In his workshop session at DevOps Summit, Troy Topnik, ActiveState’s Technical Product Manager, will show how on-prem or cloud-hosted Private PaaS can enable organ...
In today's digital world, change is the one constant. Disruptive innovations like cloud, mobility, social media, and the Internet of Things have reshaped the market and set new standards in customer expectations. To remain competitive, businesses must tap the potential of emerging technologies and markets through the rapid release of new products and services. However, the rigid and siloed structures of traditional IT platforms and processes are slowing them down – resulting in lengthy delivery ...
Docker is an excellent platform for organizations interested in running microservices. It offers portability and consistency between development and production environments, quick provisioning times, and a simple way to isolate services. In his session at DevOps Summit at 16th Cloud Expo, Shannon Williams, co-founder of Rancher Labs, will walk through these and other benefits of using Docker to run microservices, and provide an overview of RancherOS, a minimalist distribution of Linux designed...
Business as usual for IT is evolving into a “Make or Buy” decision on a service-by-service conversation with input from the LOBs. How does your organization move forward with cloud? In his general session at 16th Cloud Expo, Paul Maravei, Regional Sales Manager, Hybrid Cloud and Managed Services at Cisco, discusses how Cisco and its partners offer a market-leading portfolio and ecosystem of cloud infrastructure and application services that allow you to uniquely and securely combine cloud busi...
Businesses are looking to empower employees and departments to do more, go faster, and streamline their processes. For all workers – but mobile workers especially – utilizing the cloud to reconnect documents and improve processes without destructing existing workflows can have a dramatic impact on productivity. In his session at 16th Cloud Expo, Mark Grilli, vice president of Acrobat Solutions marketing at Adobe Systems Incorporated, will outline new ways that the cloud is changing the way peo...
Sonus Networks introduced the Sonus WebRTC Services Solution, a virtualized Web Real-Time Communications (WebRTC) offer, purpose-built for the Cloud. The WebRTC Services Solution provides signaling from WebRTC-to-WebRTC applications and interworking from WebRTC-to-Session Initiation Protocol (SIP), delivering advanced real-time communications capabilities on mobile applications and on websites, which are accessible via a browser.
SYS-CON Events announced today that Aria Systems, the leading innovator in recurring revenue, has been named “Bronze Sponsor” of SYS-CON's @ThingsExpo, which will take place on June 9–11, 2015, at the Javits Center in New York, NY. Proven by the world’s most demanding enterprises, including AAA NCNU, Constant Contact, Falck, Hootsuite, Pitney Bowes, Telekom Denmark, and VMware, Aria helps enterprises grow their recurring revenue businesses. With Aria’s end-to-end active monetization platform, g...
SYS-CON Events announced today that Vitria Technology, Inc. will exhibit at SYS-CON’s @ThingsExpo, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. Vitria will showcase the company’s new IoT Analytics Platform through live demonstrations at booth #330. Vitria’s IoT Analytics Platform, fully integrated and powered by an operational intelligence engine, enables customers to rapidly build and operationalize advanced analytics to deliver timely business outcomes ...
SYS-CON Events announced today that Akana, formerly SOA Software, has been named “Bronze Sponsor” of SYS-CON's 16th International Cloud Expo® New York, which will take place June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. Akana’s comprehensive suite of API Management, API Security, Integrated SOA Governance, and Cloud Integration solutions helps businesses accelerate digital transformation by securely extending their reach across multiple channels – mobile, cloud and Internet of Thi...
Are your applications getting in the way of your business strategy? It’s time to rethink your IT approach. In his session at 16th Cloud Expo, Madhukar Kumar, Vice President, Product Management at Liaison Technologies, will discuss a new data-centric approach to IT that allows your data, not applications, to inform business strategy. By moving away from an application-centric IT model where data integration and analysis are subservient to the constraints of applications, your organization will b...
WSM International has launched a DevOps services division that offers assessment, consulting and implementation to large enterprises and organizations with complex infrastructures. The concept of DevOps is to blend information technology (IT) software development with operations to optimize the computing infrastructure according to the specific needs of the organization. According to a recent press release from Gartner, "By 2016, DevOps will evolve from a niche strategy employed by large cloud ...
SYS-CON Events announced today that Solgenia will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY, and the 17th International Cloud Expo®, which will take place on November 3–5, 2015, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. Solgenia is the global market leader in Cloud Collaboration and Cloud Infrastructure software solutions. Designed to “Bridge the Gap” between Personal and Professional S...
SYS-CON Events announced today that QTS Realty Trust, one of the nation’s largest and fastest-growing providers of data center facilities and cloud services and a leader in security and compliance, will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. QTS Realty Trust, Inc. (NYSE: QTS) is a leading national provider of data center solutions and fully managed services, and a leader in security and compliance...
SYS-CON Events announced today that WSM International (WSM), the world’s leading cloud and server migration services provider, will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY. WSM is a solutions integrator with a core focus on cloud and server migration, transformation and DevOps services.
SYS-CON Events announced today that Liaison Technologies, a leading provider of data management and integration cloud services and solutions, has been named "Silver Sponsor" of SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York, NY. Liaison Technologies is a recognized market leader in providing cloud-enabled data integration and data management solutions to break down complex information barriers, enabling enterprises to make sm...
What’s inside the cloud? Hard work. Cloud operators know the world inside the datacenter is gritty. Vendor marketing speak and cloudwashing quickly melt in the heat of SLAs, uptime guarantees, and users who want it now. In his session at DevOps Summit, Hernan Alvarez, Chief Product Officer at Blue Box Group, will deliver an unvarnished look inside the world of cloud operators, from the perspective of someone who lives it. Attendees get a front-row look into the toolkits and processes that enabl...
The WebRTC Summit 2014 New York, to be held June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York, NY, announces that its Call for Papers is open. Topics include all aspects of improving IT delivery by eliminating waste through automated business models leveraging cloud technologies. WebRTC Summit is co-located with 16th International Cloud Expo, @ThingsExpo, Big Data Expo, and DevOps Summit.
SYS-CON Events announced today that MangoApps will exhibit at SYS-CON's 16th International Cloud Expo®, which will take place on June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City, NY., and the 17th International Cloud Expo®, which will take place on November 3–5, 2015, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. MangoApps provides private all-in-one social intranets allowing workers to securely collaborate from anywhere in the world and from any device. Social, mobile, and eas...