Welcome!

@CloudExpo Authors: Elizabeth White, Pat Romanski, Liz McMillan, Lori MacVittie, Richard Hale

News Feed Item

Première mondiale : I-NEW présente l'innovant « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », le système de télécommunication le plus petit au monde, au Mobile World Congress 2013 à Barcelone

-- Une technologie révolutionnaire va être célébrée en avant première au Mobile World Congress qui a lieu du 25 au 28 février 2013 à Barcelone, en Espagne (Hall 5, Stand 5H36).

-- Une révolution dans la technologie de la télécommunication mobile : banques, assureurs, entreprises de médias et chaînes de magasins de vente au détail, la technologie tournée vers l'avenir I-NEW permet aux entreprises de démarrer un réseau mobile virtuel très rentable avec seulement 10 000 clients.

MATTERSBURG, Autriche et BARCELONE, Espagne, 25 février 2013 /PRNewswire/ -- I-NEW de Mattersburg, Autriche, un des leaders du marché mondial de la technologie du réseau virtuel, va célébrer une première mondiale lors du Mobile World Congress tenu à Barcelone du 25 au 28 février 2013 (Stand I-NEW, Hall 5, stand numéro 5H36). Grâce à son révolutionnaire « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte », I-NEW présente le système de télécommunication le plus petit au monde lors du salon de technologie mobile de renommée mondiale. Alors que d'autres fournisseurs ont besoin de salles de serveur immenses remplies d'une technologie complexe, I-NEW compile l'intégralité de la technologie exigée pour un opérateur de réseaux mobiles virtuels (MVNO, Mobile Virtual Network Operator) dans un système qui tient dans un seul rack. « Cela ne s'était jamais vu », a déclaré le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrivant le grand bond technologique que cela représente. « En plus des services de téléphone notre Mini-boîte contient tous les composants importants du système : la facturation, la messagerie, le marketing mobile, le self-care (gestion autonome du client) et les transactions mobiles, et tout ceci dans l'espace le plus petit possible. »

Système tout en un révolutionnaire : les entreprises avec seulement 10 000 clients peuvent désormais opérer un réseau virtuel mobile très rentable.

Cette technologie révolutionnaire sera présentée pour la première fois au stand de I-NEW à Barcelone (Hall 5, Stand 5H36). « Ce produit laisse place à un modèle d'entreprise complètement nouveau, » explique un membre désigné du conseil et actionnaire de I-NEW, Boris Nemsic, ex-PDG de Telekom Austria, alors qu'il décrit l'avantage concurrentiel de ce système. « Nous ouvrons de nouvelles frontières : les banques, magasins discounts, fournisseurs d'énergie, assureurs, marques de mode, entreprises de média, clubs de sport ou fabricants de voiture disposant de groupes-cible importants ou de nombreux clients peuvent désormais offrir leurs propres services mobiles. À l'aide de notre technologie révolutionnaire, il est possible d'opérer un petit réseau virtuel mobile très rentable. C'est quelque chose qui, auparavant, en raison de l'absence d'une technologie économique, viable et de mise en place rapide, était impossible. » I-NEW s'est spécialisée dans la technologie des opérateurs de réseaux mobiles virtuels qui n'ont pas leurs propres réseaux mobiles mais qui disposent de l'infrastructure nécessaire d'autres fournisseurs.

Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels : des évènements à grande échelle tels que les Jeux Olympiques ou les Championnats du monde sont considérés comme de nouveaux dossiers d'analyse.

Désormais, I-NEW va plus loin : pour les Jeux Olympiques, les Championnats du monde et d'autres évènements importants, il est possible de créer des réseaux mobiles adaptés. Nous appelons ce système l' « Opérateur occasionnel de réseaux mobiles virtuels (MVNO on Occasion) », a indiqué M. Nemsic. « Un appel à Pékin entre deux européens ne va plus coûter 4,30 EUR par minute mais 5 centimes. »

« Ce qui manquait jusqu'à maintenant c'était la diversité des marques et les niches », voici comment le PDG de I-NEW, Peter Nussbaumer, décrit la situation. « Nous avons été capables de réduire les coûts d'investissements pour la totalité de l'infrastructure de l'Opérateur de réseaux mobiles virtuels de 50 %, et encore plus avec la réduction de coûts de la Mini-boîte. Grâce à notre technologie innovante, les couts d'exploitation des fournisseurs en télécommunication peuvent être maintenus à un niveau très faible, et l'empreinte écologique, grâce à la faible consommation d'énergie, est bien plus petite que pour des systèmes comparables. Alors que l'industrie des télécommunications fait face à de gros problèmes, c'est un argument de poids. Désormais les entreprises de seulement 10 000 clients peuvent être très rentables, alors que les mêmes systèmes peuvent aussi servir des millions de clients. Cela peut être atteint dans un délai record de seulement quelques mois. »

Les gros opérateurs de réseau virtuel mobile dépendent de la technologie I-NEW dans le monde entier : de Virgin Mobile en Amérique latine, à Mosaic Telecom aux États-Unis, en passant par Skinny en Nouvelle-Zélande.

VIRGIN Mobile Amérique latine au Chili et plus récemment en Colombie dépend de la technologie I-NEW. « L'offre de services centralisés de I-NEW a interpellé VIRGIN Mobile, » a signalé Jim Glass, directeur technique de VIRGIN Amérique latine. « La plateforme I-NEW est évolutive et offre la capacité d'entrer sur de nouveaux marchés plus rapidement que nos concurrents. » La technologie et le développeur de logiciel innovant autrichien, dont les bureaux se trouvent en Colombie, au Chili, en Hongrie et dont un centre d'exploitation se situe en Nouvelle-Zélande, est en passe de devenir l'une des entreprises les plus performantes et les plus prisées dans ce secteur en pleine expansion. Vodafone Allemagne, Egypt Telecom, Serbian Telenor, Saudi Telecom, Z-Mobile Kosovo, Mosaic Telecom USA, Lemontel Cyprus, Leo Namibia, et Skinny Telecom Nouvelle-Zélande dépendent déjà de la technologie I-New et offrent à leurs clients des services et des applications sur mesure.

ENTEL au Chili sélectionne I-NEW en tant que Facilitateur de réseaux mobiles virtuels (MVNE, Mobile Virtual Network Enabler) pour servir Falabella, une marque de magasin au détail régionale importante.

ENTEL, leader du marché chilien dans l'industrie de la télécommunication a récemment sélectionné I-New comme partenaire Facilitateur de réseaux mobiles virtuels. « La stratégie d'ENTEL est d'opérer nos entreprises de commerce de gros dans un environnement technologique complètement indépendant de nos opérations au détail. L'architecture totalement intégrée de I-NEW et la richesse fonctionnelle apportée par leur solution sont devenues les meilleures options pour mettre en œuvre notre stratégie d'entreprise, » a annoncé Rafael Fuste, directeur commercial Opérateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. « Nous déployons actuellement l'infrastructure de notre Facilitateur de réseaux mobiles virtuels pour servir ENTEL et nous appuierons les opérations des clients Opérateurs de réseaux mobiles virtuels de ENTEL au Chili et dans toute la région, » a ajouté Joaquin Molina, directeur général Amérique latine.

Falabella, principal groupe de vente au détail dont les opérations s'effectuent au Chili, en Argentine, en Colombie et au Pérou, sera le premier Opérateur de réseaux mobiles virtuels à lancer ses services sur le Facilitateur de réseaux mobiles virtuels d'ENTEL. Jose Miguel Torres, directeur général de Falabella Movil a commenté : « nous apporterons de la valeur ajoutée à nos clients clients grâce à l'offre de services mobiles différenciée et intelligente. La choix de I-NEW comme partenaire technologique expérimenté et extrêmement flexible est fondamental dans notre réussite. »

Mini-boîte en tant que serveur d'application : des possibilités illimités pour la technologie tournée vers l'avenir d'I-New.

Les experts du secteur sont convaincus : un marché de milliards de dollars est en train de se développer très rapidement. Le développement technologique innovant d'I-NEW comme le système « opérateur de réseaux mobiles virtuels contenu dans une mini-boîte » peut être employé de très nombreuses façons, comme par exemple sous forme de serveur d'application. Thomas Polak, actionnaire principal d'I-New et directeur du conseil de surveillance, commente cette stratégie : « Cela peut inclure le SaaS (Software as a service – logiciel en tant que service) et le concept machine to machine, M2M, qui seront deux sujets importants de l'avenir. Premièrement, nous nous sommes clairement concentrés sur l'Amérique latine, où nous construisons ensemble des plateformes avec nos clients comme VIRGIN. Dans deux pays, le Chili et la Colombie, nous avons établi des succursales et nous sommes devenus, après à peine un an, le leader du marché en Amérique latine. De plus, nous élargissons nos opérations européennes, où la demande est en augmentation. Nous recevons actuellement au moins deux demandes par jour du monde entier. Notre direction a prouvé que ses innovations technologiques de premier plan peuvent être un moteur de croissance au niveau mondial. Ce modèle d'entreprise est très intéressant car I-NEW peut, avec la croissance respective des abonnés de ses clients, générer un flux de trésorerie élevé. »

More Stories By PR Newswire

Copyright © 2007 PR Newswire. All rights reserved. Republication or redistribution of PRNewswire content is expressly prohibited without the prior written consent of PRNewswire. PRNewswire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@CloudExpo Stories
Let’s face it, embracing new storage technologies, capabilities and upgrading to new hardware often adds complexity and increases costs. In his session at 18th Cloud Expo, Seth Oxenhorn, Vice President of Business Development & Alliances at FalconStor, discussed how a truly heterogeneous software-defined storage approach can add value to legacy platforms and heterogeneous environments. The result reduces complexity, significantly lowers cost, and provides IT organizations with improved efficienc...
SYS-CON Events announced today that Isomorphic Software will exhibit at DevOps Summit at 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. Isomorphic Software provides the SmartClient HTML5/AJAX platform, the most advanced technology for building rich, cutting-edge enterprise web applications for desktop and mobile. SmartClient combines the productivity and performance of traditional desktop software with the simp...
"We've discovered that after shows 80% if leads that people get, 80% of the conversations end up on the show floor, meaning people forget about it, people forget who they talk to, people forget that there are actual business opportunities to be had here so we try to help out and keep the conversations going," explained Jeff Mesnik, Founder and President of ContentMX, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
"When you think about the data center today, there's constant evolution, The evolution of the data center and the needs of the consumer of technology change, and they change constantly," stated Matt Kalmenson, VP of Sales, Service and Cloud Providers at Veeam Software, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
Internet of @ThingsExpo, taking place November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, is co-located with the 19th International Cloud Expo and will feature technical sessions from a rock star conference faculty and the leading industry players in the world and ThingsExpo Silicon Valley Call for Papers is now open.
The IoT is changing the way enterprises conduct business. In his session at @ThingsExpo, Eric Hoffman, Vice President at EastBanc Technologies, discussed how businesses can gain an edge over competitors by empowering consumers to take control through IoT. He cited examples such as a Washington, D.C.-based sports club that leveraged IoT and the cloud to develop a comprehensive booking system. He also highlighted how IoT can revitalize and restore outdated business models, making them profitable ...
In his session at @DevOpsSummit at 19th Cloud Expo, Yoseph Reuveni, Director of Software Engineering at Jet.com, will discuss Jet.com's journey into containerizing Microsoft-based technologies like C# and F# into Docker. He will talk about lessons learned and challenges faced, the Mono framework tryout and how they deployed everything into Azure cloud. Yoseph Reuveni is a technology leader with unique experience developing and running high throughput (over 1M tps) distributed systems with extre...
To leverage Continuous Delivery, enterprises must consider impacts that span functional silos, as well as applications that touch older, slower moving components. Managing the many dependencies can cause slowdowns. See how to achieve continuous delivery in the enterprise.
"delaPlex is a software development company. We do team-based outsourcing development," explained Mark Rivers, COO and Co-founder of delaPlex Software, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
We all know the latest numbers: Gartner, Inc. forecasts that 6.4 billion connected things will be in use worldwide in 2016, up 30 percent from last year, and will reach 20.8 billion by 2020. We're rapidly approaching a data production of 40 zettabytes a day – more than we can every physically store, and exabytes and yottabytes are just around the corner. For many that’s a good sign, as data has been proven to equal money – IF it’s ingested, integrated, and analyzed fast enough. Without real-ti...
"There's a growing demand from users for things to be faster. When you think about all the transactions or interactions users will have with your product and everything that is between those transactions and interactions - what drives us at Catchpoint Systems is the idea to measure that and to analyze it," explained Leo Vasiliou, Director of Web Performance Engineering at Catchpoint Systems, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York Ci...
As companies gain momentum, the need to maintain high quality products can outstrip their development team’s bandwidth for QA. Building out a large QA team (whether in-house or outsourced) can slow down development and significantly increases costs. This eBook takes QA profiles from 5 companies who successfully scaled up production without building a large QA team and includes: What to consider when choosing CI/CD tools How culture and communication can make or break implementation
Actian Corporation has announced the latest version of the Actian Vector in Hadoop (VectorH) database, generally available at the end of July. VectorH is based on the same query engine that powers Actian Vector, which recently doubled the TPC-H benchmark record for non-clustered systems at the 3000GB scale factor (see tpc.org/3323). The ability to easily ingest information from different data sources and rapidly develop queries to make better business decisions is becoming increasingly importan...
A critical component of any IoT project is what to do with all the data being generated. This data needs to be captured, processed, structured, and stored in a way to facilitate different kinds of queries. Traditional data warehouse and analytical systems are mature technologies that can be used to handle certain kinds of queries, but they are not always well suited to many problems, particularly when there is a need for real-time insights.
Redis is not only the fastest database, but it is the most popular among the new wave of databases running in containers. Redis speeds up just about every data interaction between your users or operational systems. In his session at 19th Cloud Expo, Dave Nielsen, Developer Advocate, Redis Labs, will share the functions and data structures used to solve everyday use cases that are driving Redis' popularity.
You think you know what’s in your data. But do you? Most organizations are now aware of the business intelligence represented by their data. Data science stands to take this to a level you never thought of – literally. The techniques of data science, when used with the capabilities of Big Data technologies, can make connections you had not yet imagined, helping you discover new insights and ask new questions of your data. In his session at @ThingsExpo, Sarbjit Sarkaria, data science team lead ...
Is your aging software platform suffering from technical debt while the market changes and demands new solutions at a faster clip? It’s a bold move, but you might consider walking away from your core platform and starting fresh. ReadyTalk did exactly that. In his General Session at 19th Cloud Expo, Michael Chambliss, Head of Engineering at ReadyTalk, will discuss why and how ReadyTalk diverted from healthy revenue and over a decade of audio conferencing product development to start an innovati...
"Software-defined storage is a big problem in this industry because so many people have different definitions as they see fit to use it," stated Peter McCallum, VP of Datacenter Solutions at FalconStor Software, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
Extracting business value from Internet of Things (IoT) data doesn’t happen overnight. There are several requirements that must be satisfied, including IoT device enablement, data analysis, real-time detection of complex events and automated orchestration of actions. Unfortunately, too many companies fall short in achieving their business goals by implementing incomplete solutions or not focusing on tangible use cases. In his general session at @ThingsExpo, Dave McCarthy, Director of Products...
Deploying applications in hybrid cloud environments is hard work. Your team spends most of the time maintaining your infrastructure, configuring dev/test and production environments, and deploying applications across environments – which can be both time consuming and error prone. But what if you could automate provisioning and deployment to deliver error free environments faster? What could you do with your free time?