Welcome!

@CloudExpo Authors: Elizabeth White, Jeev Trika, Peter Silva, Liz McMillan, Amit Golander

News Feed Item

Selon Imagination, l'efficacité de l'énergie est désormais un facteur clé dans le design des mobiles

- Il a été prouvé par des tiers que les technologies d'Imagination ont fait preuve de la plus grande efficacité dans les applications réelles

BARCELONE, Espagne, 26 février 2013 /PRNewswire/ -- MOBILE WORLD CONGRESS -- Selon Imagination Technologies (IMG.L), un leader mondial dans les secteurs du multimédia, des processeurs, des technologies de communication et des technologies cloud, la consommation d'énergie et les considérations en matière d'enveloppe thermique sont un facteur de plus en plus dominant dans les décisions concernant le design de SoC (système sur puce) de mobiles.

Imagination a mené des recherches significatives dans le design afin que la basse consommation permette d'augmenter l'autonomie de la batterie plus importante que jamais des mobiles et des systèmes informatiques intégrés. Axer le design en priorité sur la basse consommation a fait d'Imagination le fournisseur en processeur graphique (GPU, Graphics Processing Unit) leader sur les marchés de mobiles et un fournisseur clé dans d'autres marchés comme celui des téléviseurs fins et plats, des tableaux de bord complexes de voitures, des lecteurs audio/média connectés et des ordinateurs ultraportables, pour lesquels les contraintes d'énergie et les contraintes thermiques peuvent être toutes aussi exigeantes que pour les appareils mobiles.

Selon Tony King-Smith, vice-président exécutif service marketing, Imagination : « L'industrie a besoin d'un appel à l'action pour prendre en compte les réalités des exigences thermiques et de basse consommation dans les produits du consommateur final exécutant un vrai logiciel et non dans les conseils de développement exécutant des analyses comparatives. Tout le monde parle de l'importance de la gestion de l'énergie, et c'est un secteur où les meilleurs de l'industrie se sont détachés du peloton en adoptant des technologies et en développant des techniques de design compatibles avec le gestion sophistiquée d'énergie des SoC.

« Malheureusement, les analyses comparatives utilisées pour mesurer les performances prennent rarement en compte la consommation d'énergie même si c'est un facteur clé dans tous les designs modernes. Nous travaillons de près avec l'industrie de l'analyse comparative afin de traiter ce sujet dans de futures analyses comparatives et nous encourageons tout le monde dans l'industrie à analyser l'énergie dans les conditions réelles de fonctionnement du produit final lorsqu'il est question de mesurer la performance. »

Imagination met en œuvre une large gamme de caractéristiques et de capacités de gestion d'énergie sur toutes ses principales familles de cœurs (« cores » en anglais) de PI, y compris :

- PowerGearing™ développement et gestion dans l'architecture du processeur graphique PowerVR Series6 avec un processeur intégré de gestion permettant le contrôle local de l'énergie, le déclenchement automatique de la mise sous tension, l'activation de solutions de tension dynamique et de conversion de fréquences (DVSF, Dynamic Voltage and Frequency Scaling)

- Gestion de fil de matériel informatique et niveau de cœur de tension dynamique et de conversion de fréquences dans ses cœurs de processeurs MIPS®

- Blocs de matériel informatique configurable de façon à optimiser l'énergie combinés avec la modulation PHY de l'horloge à très basse consommation et les processeurs de codification dans ses communications Ensigma et les cœurs de connectivité.

Selon les analyses d'un tiers, les produits élaborés autour des technologies d'Imagination offrent des consommations d'énergie plus faibles et des empreintes thermiques comparables à celles utilisant une autre PI.

Les playwares de site Web coréen indiquent que la caractéristique thermique d'une tablette compatible PowerVR principale est 20 % moins élevée qu'un concurrent leader exécutant GLBenchmark 2.5 Egypt HD. La tablette PowerVR délivre également de meilleures performances 3D (de près de 50 %).

Anandtech, le site leader pour l'analyse comparative de la technologie de diodes, a démontré que PowerVR est l'énergie du processeur graphique la plus faible lorsqu'elle est comparée à ses trois principaux concurrents exécutant des contenus d'un jeu en 3D. Les processeurs graphiques PowerVR ont établi les attentes des FEO (Fabricants d'équipement d'origine) et des clients concernant le budget en matière d'énergie pour les produits mobiles premium (sous 2W pour une autonomie fiable de la batterie) alors que les solutions de la concurrence dépassent le budget en matière d'énergie et consomment presque 3 fois plus d'énergie.

PowerVR™

Ce qui est fondamental dans les processeurs graphiques PowerVR, ce sont les choix du design architectural qui minimisent la consommation d'énergie en intégrant des fonctions sophistiquées de gestion de l'énergie pour économiser au mieux l'énergie comme par exemple les mécanismes directs de poignée de main entre les processeurs graphiques et les fonctions de gestion de l'énergie des SoC.

Les processeurs graphiques PowerVR Series6 utilisent des éléments informatiques programmables connus sous le nom de clusters conçus pour offrir la plus haute performance informatique à la consommation d'énergie la plus faible possible. PowerGearing™ est le mécanisme de gestion robuste qui permet aux cœurs PowerVR Series6 « Rogue » de délivrer la performance à basse consommation la meilleure de sa catégorie pour les appareils mobiles. Les clusters de traitement de processeur graphique en fonctionnement peuvent être déployés de façon dynamique afin d'optimiser la consommation d'énergie. Par exemple les six clusters PowerVR G6630 permettent à chaque paire de cluster d'être gérée, permettant trois modes d'opérations (X2, X4 et X6) ainsi qu'une « première vitesse » fournissant une fonctionnalité de graphiques 2D simple pour les modes UI simples.

L'ensemble du pipeline du graphique est conçu pour être géré d'un point de vue énergétique et le processeur de gestion intégrée permet de contrôler localement l'énergie et de déclencher automatiquement la mise en tension ou en veille et peut être utilisé pour activer la tension dynamique et de conversion de fréquences (DVFS) ainsi que les mécanismes de PowerGearing.

L'énergie et la performance sont par la suite améliorées en fournissant des calculs optimisés et des chemins de données de graphique, maintenant le traitement sur la puce et employant une large gamme de techniques de compression de données sans perte et avec pertes dans le pipeline de traitement.

MIPS®

Les cœurs de processeurs MIPS sont idéals pour les produits où la zone en silicium compacte de très basse consommation et un haut niveau d'intégration sont requis.

Les cœurs MIPS sont conçus pour combiner performance élevée et basse consommation, en utilisant des techniques de gestion d'énergie comprenant le multithreading, le déclenchement de l'horloge et de la tension/l'énergie, la tension et la conversion de fréquences, la graduation de niveau multi cœurs, avec une gamme allant des micro-contrôleurs de très basse consommation de 32 bit à des solutions évolutives de 32 bits et de 64 bits des MIPS et des détenteurs de licences architecturales leader pour les applications avancées et les plateformes de traitement de réseau.

La famille des processeurs MIPS fournit les mêmes performances ou de meilleures performances que les alternatives de cœur de PI leaders dans une empreinte en silicium bien plus petite, parvenant aux mêmes résultats dans presque la moitié des zones en silicium, étant donné une géométrie de traitement commune, des configurations similaires et des techniques de synthèse utilisées. Les designers de SoC peuvent utiliser cet avantage du point de vue de l'efficacité pour réduire significativement les coûts et l'énergie ou pour mettre en œuvre des cœurs supplémentaires permettant de fournir un avantage en termes de performance par rapport au silicium compétitif tout en respectant le même budget thermique, de zone et d'énergie.

Les cœurs de microprocesseurs MIPS Aptiv™ d'Imagination ont reçu le prix du « Meilleur Processeur PI de 2012 » du Groupe Linley dans le Prix du Choix annuel des analystes de la société.

Ensigma™

Les cœurs de communications d'Ensigma utilisent une architecture optimale pour des designs de basse consommation utilisant une combinaison soignée de cœurs fixés et programmables.

Le conditionnement du signal, la transmission et la gestion des erreurs sont exécutés comme des blocs de matériel informatique dont la fonction fixée est très efficace alors qu'un vecteur processeur complexe et évolutif avec des unités d'exécutions parallèles multiples est totalement programmable grâce aux microcodes de basse consommation afin d'activer la démodulation de toute communication ou standard de connectivité.

Cette architecture a fait ses preuves dans de nombreux dispositifs audio et de connectivité de basse consommation.

Notes de l'éditeur :

Pour de plus amples informations concernant Imagination au Mobile World Congress, rendez-vous sur http://www.virtualpressoffice.com/eventExhibitor.do?page=ep&showId=2332&companyId=1524

À propos d'Imagination Technologies
Imagination Technologies, un leader mondial dans les secteurs du multimédia, des processeurs et des technologies de communication, crée et distribue sous licence des solutions de processeurs comme les graphiques, la vidéo, l'affichage, le processeur graphique et le traitement intégré, les communications multinormes, les V.VoIP et VoLTE multi plateformes et la connectivité cloud. Ces solutions de propriété intellectuelle (PI) au silicium, prévues pour des systèmes sur puce (SoC), sont complétées par un large éventail de logiciels, d'outils et d'écosystèmes. Elles visent des marchés comme la téléphonie mobile, les divertissements commerciaux à domicile, les mobiles et les tablettes multimédia, l'électronique embarquée, le réseau, les télécommunications, la santé, l'énergie intelligente et les senseurs connectés. Les détenteurs des licences Imagination regroupent bon nombre des grands fabricants de semi-conducteurs, des opérateurs de réseau et des Fabricants d'équipement d'origine/Fabricants de concept d'origine (OEM/ODM). Imagination a son siège au Royaume-Uni et possède des locaux pour la vente et la R&D partout dans le monde. Voir : www.imgtec.com.

More Stories By PR Newswire

Copyright © 2007 PR Newswire. All rights reserved. Republication or redistribution of PRNewswire content is expressly prohibited without the prior written consent of PRNewswire. PRNewswire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@CloudExpo Stories
When it comes to IoT in the enterprise, namely the commercial building and hospitality markets, a benefit not getting the attention it deserves is energy efficiency, and IoT's direct impact on a cleaner, greener environment when installed in smart buildings. Until now clean technology was offered piecemeal and led with point solutions that require significant systems integration to orchestrate and deploy. There didn't exist a 'top down' approach that can manage and monitor the way a Smart Buildi...
In the world of DevOps there are ‘known good practices’ – aka ‘patterns’ – and ‘known bad practices’ – aka ‘anti-patterns.' Many of these patterns and anti-patterns have been developed from real world experience, especially by the early adopters of DevOps theory; but many are more feasible in theory than in practice, especially for more recent entrants to the DevOps scene. In this power panel at @DevOpsSummit at 18th Cloud Expo, moderated by DevOps Conference Chair Andi Mann, panelists will dis...
So, you bought into the current machine learning craze and went on to collect millions/billions of records from this promising new data source. Now, what do you do with them? Too often, the abundance of data quickly turns into an abundance of problems. How do you extract that "magic essence" from your data without falling into the common pitfalls? In her session at @ThingsExpo, Natalia Ponomareva, Software Engineer at Google, will provide tips on how to be successful in large scale machine lear...
You think you know what’s in your data. But do you? Most organizations are now aware of the business intelligence represented by their data. Data science stands to take this to a level you never thought of – literally. The techniques of data science, when used with the capabilities of Big Data technologies, can make connections you had not yet imagined, helping you discover new insights and ask new questions of your data. In his session at @ThingsExpo, Sarbjit Sarkaria, data science team lead ...
SYS-CON Events announced today that Peak 10, Inc., a national IT infrastructure and cloud services provider, will exhibit at SYS-CON's 18th International Cloud Expo®, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY. Peak 10 provides reliable, tailored data center and network services, cloud and managed services. Its solutions are designed to scale and adapt to customers’ changing business needs, enabling them to lower costs, improve performance and focus inter...
SYS-CON Events announced today that Ericsson has been named “Gold Sponsor” of SYS-CON's @ThingsExpo, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York, New York. Ericsson is a world leader in the rapidly changing environment of communications technology – providing equipment, software and services to enable transformation through mobility. Some 40 percent of global mobile traffic runs through networks we have supplied. More than 1 billion subscribers around the world re...
The demand for organizations to expand their infrastructure to multiple IT environments like the cloud, on-premise, mobile, bring your own device (BYOD) and the Internet of Things (IoT) continues to grow. As this hybrid infrastructure increases, the challenge to monitor the security of these systems increases in volume and complexity. In his session at 18th Cloud Expo, Stephen Coty, Chief Security Evangelist at Alert Logic, will show how properly configured and managed security architecture can...
Many private cloud projects were built to deliver self-service access to development and test resources. While those clouds delivered faster access to resources, they lacked visibility, control and security needed for production deployments. In their session at 18th Cloud Expo, Steve Anderson, Product Manager at BMC Software, and Rick Lefort, Principal Technical Marketing Consultant at BMC Software, will discuss how a cloud designed for production operations not only helps accelerate developer...
The IoTs will challenge the status quo of how IT and development organizations operate. Or will it? Certainly the fog layer of IoT requires special insights about data ontology, security and transactional integrity. But the developmental challenges are the same: People, Process and Platform. In his session at @ThingsExpo, Craig Sproule, CEO of Metavine, will demonstrate how to move beyond today's coding paradigm and share the must-have mindsets for removing complexity from the development proc...
Much of the value of DevOps comes from a (renewed) focus on measurement, sharing, and continuous feedback loops. In increasingly complex DevOps workflows and environments, and especially in larger, regulated, or more crystallized organizations, these core concepts become even more critical. In his session at @DevOpsSummit at 18th Cloud Expo, Andi Mann, Chief Technology Advocate at Splunk, will show how, by focusing on 'metrics that matter,' you can provide objective, transparent, and meaningfu...
Artificial Intelligence has the potential to massively disrupt IoT. In his session at 18th Cloud Expo, AJ Abdallat, CEO of Beyond AI, will discuss what the five main drivers are in Artificial Intelligence that could shape the future of the Internet of Things. AJ Abdallat is CEO of Beyond AI. He has over 20 years of management experience in the fields of artificial intelligence, sensors, instruments, devices and software for telecommunications, life sciences, environmental monitoring, process...
Redis is not only the fastest database, but it has become the most popular among the new wave of applications running in containers. Redis speeds up just about every data interaction between your users or operational systems. In his session at 18th Cloud Expo, Dave Nielsen, Developer Relations at Redis Labs, will shares the functions and data structures used to solve everyday use cases that are driving Redis' popularity.
In his session at 18th Cloud Expo, Sagi Brody, Chief Technology Officer at Webair Internet Development Inc., will focus on real world deployments of DDoS mitigation strategies in every layer of the network. He will give an overview of methods to prevent these attacks and best practices on how to provide protection in complex cloud platforms. He will also outline what we have found in our experience managing and running thousands of Linux and Unix managed service platforms and what specifically c...
The increasing popularity of the Internet of Things necessitates that our physical and cognitive relationship with wearable technology will change rapidly in the near future. This advent means logging has become a thing of the past. Before, it was on us to track our own data, but now that data is automatically available. What does this mean for mHealth and the "connected" body? In her session at @ThingsExpo, Lisa Calkins, CEO and co-founder of Amadeus Consulting, will discuss the impact of wea...
Increasing IoT connectivity is forcing enterprises to find elegant solutions to organize and visualize all incoming data from these connected devices with re-configurable dashboard widgets to effectively allow rapid decision-making for everything from immediate actions in tactical situations to strategic analysis and reporting. In his session at 18th Cloud Expo, Shikhir Singh, Senior Developer Relations Manager at Sencha, will discuss how to create HTML5 dashboards that interact with IoT devic...
Whether your IoT service is connecting cars, homes, appliances, wearable, cameras or other devices, one question hangs in the balance – how do you actually make money from this service? The ability to turn your IoT service into profit requires the ability to create a monetization strategy that is flexible, scalable and working for you in real-time. It must be a transparent, smoothly implemented strategy that all stakeholders – from customers to the board – will be able to understand and comprehe...
SYS-CON Events announced today that SoftLayer, an IBM Company, has been named “Gold Sponsor” of SYS-CON's 18th Cloud Expo, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York, New York. SoftLayer, an IBM Company, provides cloud infrastructure as a service from a growing number of data centers and network points of presence around the world. SoftLayer’s customers range from Web startups to global enterprises.
Peak 10, Inc., has announced the implementation of IT service management, a business process alignment initiative based on the widely adopted Information Technology Infrastructure Library (ITIL) framework. The implementation of IT service management enhances Peak 10’s current service-minded approach to IT delivery by propelling the company to deliver higher levels of personalized and prompt service. The majority of Peak 10’s operations employees have been trained and certified in the ITIL frame...
trust and privacy in their ecosystem. Assurance and protection of device identity, secure data encryption and authentication are the key security challenges organizations are trying to address when integrating IoT devices. This holds true for IoT applications in a wide range of industries, for example, healthcare, consumer devices, and manufacturing. In his session at @ThingsExpo, Lancen LaChance, vice president of product management, IoT solutions at GlobalSign, will teach IoT developers how t...
SYS-CON Events announced today that CollabNet (www.collabnet.com) a global leader in enterprise software development and delivery solutions that help customers create high-quality applications at speed, will exhibit at SYS-CON's 18th International Cloud Expo®, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY. The CEO of CollabNet Flint Brenton will also present about DevOps challenges in today’s global, open, and heterogeneous world of software development.